Erasmus+ projektzárás

Az életpálya építés tanácsadói hálózatának módszertani fejlesztése elnevezésű pályázati programunk megvalósítási szakaszának végéhez ért.

Intézményünk az Ember Az Emberért Alapítvány azzal a céllal nyújtotta be támogatási kérelmét, hogy annak eredményes megvalósítása nyomán hozzájárulhasson a hazai köznevelés pályaorientáció területén mutatkozó fejlesztési igényekre. Magyarországon a pályaválasztás előtt állók támogatása megfelelő és hatékony nemzetközi módszerek tanulmányozása révén az ott szerzett jó gyakorlatok továbbfejlesztése és adaptációja segítségével mutatkozott megvalósíthatónak a konstrukcióra a benyújtott támogatási kérelmünk eredményes megvalósítása révén. Elsődlegesen megcélzott szükséglet a pályaválasztási döntés előtt álló fiatalok fiatal felnőttek részéről mutatkozott, a helyes és lehető legoptimálisabb pályaválasztási döntés meghozatalának módszertani támogatás-területén.

Projektünk konkrét céljaként fogalmazódott meg, hogy a magyar köznevelési rendszerben a pályaválasztási döntést meghozni készülő fiatalok, célcsoport tagok, tanulói jogviszonyban állók (12-18 életévükben járók, középfokú és felsőfokú tanulmányaikat folytatók) tanulási előmenetelének és életben való beválásuk hatékonyságát támogatva (eredményesség- pályaérettség, motiváció növelés, lemorzsolódás csökkentése) a munka- pálya tanácsadási rendszerére tudjunk gyakorolni hatást és fejlesszük a transznacionális jó gyakorlatok megismerése, ezáltal pedig a hazai módszertanok fejlesztése révén. Célkitűzésünkben megfogalmazottak eredményeképpen a magyarországi életpálya építési, pályaorientációs modellekbe integrálható módszerré válhatott az eredményes tanulmányúton megismert és alkalmazásra ajánlott módszertani megoldások összessége innovatív szakmai elemként hazai szakemberek, célcsoporttagok részére. Kimenetként egy módszertani kézikönyvet céloztunk meg, mely összefoglalja a program eredményei alapján, az átültethető gyakorlatokat. Ezen felül 6 magyar és 6 román szakember tudás-fejlesztése, hálózati kapcsolatrendszer fejlesztése került célkitűzésnek rögzítésre.

Projektünkben valamennyi eredeti tervek szerint vállalt tevékenységet eredményesen sikerült megszerveznünk és megvalósítanunk, így sor kerülhetett az indító megbeszélés céljából megszervezett kick off meetingre, kutatómunka zajlott sikeresen, 2 alkalommal workshopot egy alkalommal tanulmányutat valósítottunk meg, módszertani kiadványt jelentettünk meg, valamint záró konferenciáját tudhattunk magunkénak eredményes megvalósítás keretében.

Erasmus+ meghívó projektzáró eseményre

Minden kedves érdeklődőt várunk alapítványunk ERASMUS+ keretében megvalósított programjának záró konferenciájára!

Időpont: 2025. 02. 17. 10.00-15.00 óra

Helyszín: MATE 2100 Gödöllő, Páter Károly út 1., Fő épület 2-es előadó

Az esemény részletes programja elérhető ide kattintva.

Erasmus+ Tanulmányút beszámoló

KA210-SCH – Kisléptékű partnerségek a köznevelés területén

A magyar Ember az Emberért Alapítvány és a románina Kécenlét Egyesület konzorciumában megvalósuló, ERASMUS 2023-1-HU01-KA210-SHC-000161329 azonosító számmal rendelkező projektben a két szervezet célul tűzte ki azt, hogy a hazai és a romániai életpályaépítési rendszereket elemzéséből kiindulva, azokat egymással összehasonlítja, majd az észt jó gyakorlatok megismerésén keresztül fejlesztési javaslatokat fogalmaz meg.

A projektben az észt tanulmányút 2024. november 17-i kiutazással vette kezdetét, amikor a magyar és a romániai szervezetek képviselői megérkeztek Tallinba. Az első szakmai napon, november 18- án, délelőtt az észt Euroguidance szervezetének vezetője, Margit Rammo fogadta a 10 fős delegációt. A délelőtt folyamán a szervezettel való megismerkedésen túl, egy helyi, a karrier centrumban vezetett látogatásban lehetett része a szakértőknek, ahol a Euroguidance munkatársai mutatták be saját működésüket, s vezették körbe a látogatókat, bemutatva a leggyakrabban alkalmazott eszközöket is.

A délutáni programban egy helyi köznevelési intézmény látogatása valósult meg, a Tallinn Technical Gymnasium karriertanácsadó munkatársa és az igazgatónő fogadta a vendégeket. A munkacsoport elsőként az iskolában nézett körül, majd egy tartalmas előadást hallgathattak meg a helyi életpályaépítési programmal összefüggésben. Kötetlen szakmai beszélgetéssel zárult a program.

A tanulmányút második napján, November 19-én a magyar és a román szakértők a Kiili Gymnasium intézményébe utaztak, ahol az intézményben való körbevezetés után színvonalas szakmai programban részesültek, hiszen a helyi életpályaépítési szolgáltatásokról szóló előadást követően az adott napon megrendezésre kerülő pályaorientációs napon vehettek részt a látogatók. Az iskolába 6 különböző középfokú oktatási intézmény hozott programokat, illetve egyéb előadásokon vehettek részt a diákok, ahol a cél a tanulók életpályaépítési kompetenciáinak fejlesztése volt. A nap végén a programot vezető kollégákkal való szakmai diskurzus következett, ahol további gondolatébresztő kérdések is felmerültek. A kétnapos szakmai program kiemelkedően színvonalas volt, az innovatív szolgáltatási elemek könnyen kiemelhetővé váltak. A tanulmányút tapasztalatai alapján a projektben egy módszertani tanulmánykötet születik majd, mely a projektmegvalósítók nemzeti életpályaépítési rendszereinek fejlesztését támogatja.

Report Tallinn study trip

In the project with identification number ERASMUS 2023-1-HU01-KA210-SHC-000161329, carried out by the consortium of the Hungarian Ember az Emberért Foundation and the Romanian Kécenlét Egyesület, the two organizations set themselves the goal of analyzing the Hungarian and Romanian career path building systems and compares with each other, and then makes suggestions for improvement through getting to know Estonian good practices.

In the project, the Estonian study trip began on November 17, 2024, when the representatives of the Hungarian and Romanian organizations arrived in Tallinn. On the first day, on November 18, in the morning, the head of the Estonian Euroguidance organization, Margit Rammo, welcomed the delegation of 10 people. The first day kicked off with Euroguidance and introduction of national career guidance system, followed by a visit to public employment service and the employees of Tallinn career centre introduced the tools and methods implemented there.

The afternoon program included a visit to a local public education institution, the career counselor and the director of Tallinn Technical Gymnasium welcomed the guests. The working group first looked around the school, and then they could listen to a meaningful presentation in connection with the local career development program. The program ended with an informal professional discussion.

On the second day of the study tour, November 19, the Hungarian and Romanian experts traveled to the Kiili Gymnasium, where after a tour of the institution, they received a high-quality professional program. The students were able to participate in programs and other presentations brought to the school by 6 different secondary education institutions, where the goal was to develop the students’ career building competencies. At the end of the day, there was a professional discussion with colleagues leading the program, where further thought-provoking questions were raised.

The two-day professional program was implemented in excellent quality, the innovative service elements became easy to highlight. Based on the experiences of the study trip, the project will produce a methodological study, which supports the development of the national career path building systems of the project implementers.

Erasmus+

KA210-SCH – Kisléptékű partnerségek a köznevelés területén

Alapítványunk 2023-ban pályázott kis léptékű partnerség kialakítására köznevelés területen. A Tempus Közalapítvány támogató döntése értelmében tartaléklistáról kiválasztott projektünk megvalósítása 2023 decemberében vehette kezdetét.

Projektünk a köznevelés területén igyekszik a pályaorientációs szolgáltatások fejlesztése révén előre lépni, alkalmazva a
nemzetközi jó gyakorlatokat, modelleket. Az esélyegyenlőség, az egyenlő hozzáférés, a befogadás és a méltányosság
előmozdítására törekszünk, azzal a céllal, hogy közvetett módon csökkentjük az iskolai lemorzsolódást, javítjuk a
köznevelésben tanulók tanulási és későbbi foglalkoztatási esélyeit. Projektünk konkrét célja, hogy a köznevelésben a
pályaválasztási döntés előtt álló célcsoportok (12-18 éves, középfok és felsőfok) tanulási folyamatait támogatva
(eredményesség- pályaérettség, motiváció növelés, lemorzsolódás csökkentése) a munka- pálya tanácsadási rendszerét
fejlesszük a nemzetközi jó gyakorlatok megismerése, a hazai módszertan fejlesztése révén.

Programunk eredményeképpen a magyarországi életpálya építési, pályaorientációs modellekbe integrálhatóvá válnak a nemzetközi olyan módszertani elemek, melyek innovációt, előrelépést jelentenek a hazai gyakorlati szakemberek számára. Kimenetként egy módszertani kézikönyvet definiálunk (min. 140.000 karakter), mely összefoglalja a program eredményei alapján, a hazánkban és Romániában átültethető gyakorlatokat. Ezen felül 5 magyar és 5 román szakember tudása, hálózati kapcsolatrendszere fejlődik az észt gyakorlat kutatása révén, melynek eredményeképpen további kb. 100-100 tanuló fejlesztése valósul meg a közvetett eredményeknek köszönhetően. A tanulók személyiségének fejlesztése a pályaérettség kialakításával összefüggésben, ehhez kapcsolható önismereti tanulási folyamataik támogatása prioritásként jelenik meg az EU-s oktatási és foglalkoztatás politikai célokban. Hazánk és Románia azonban az EU tagállamok között utolsóként szerepel az életpálya építéssel összefüggő tanulási folyamat eredményességi mutatóiban (kevés óraszámban, nem deklarált módon, kevés szakemberrel, eszközök nélkül), melynek javításához jelen projekt is hozzájárulhat, hiszen a célcsoporttal foglalkozó szakemberek tudásának frissítése, módszertani repertoárjuk bővítése elengedhetetlen feltétele e fenti célnak.

Tevékenységeink egyértelműen kapcsolódnak a köznevelésben a hátrányok csökkentéséhez, illetve az innováció megjelenéséhez, emellett a pályaorientáció témaköre is könnyen definiálható.

Projektünkben az online kommunikációs platformokkal támogatjuk az utazások csökkentését, mellyel a környezeti károsító tényezők csökkentését célozzuk meg. Újrahasznosított eszközök, a lehető legkisebb papírfelhasználás jellemzi szervezeteinket.

Projektazonosító: ERASMUS 2023-1-HU01-KA210-SCH-000161329

Projekt megnevezése: Az életpálya építés tanácsadói hálózatának módszertani fejlesztése

KA210-SCH – Kisléptékű partnerségek a köznevelés területén

Támogatás összege: 30.000 EUR

Partnerszervezet: Kécenlét Egyesület, Magyarkéc, Románia

Projektmegvalósítás időtartama: 2023.12.01-2025.03.31

Gépjármű beszerzés alapítványunknál

Alapítványunk küldetése a hátrányos helyzetű társadalmi csoportok támogatása, helyzetük jobbítása. Céljaink elérése érdekében, tevékenységeink magasabb szinten való ellátásához, az eredményesebb munkavégzéshez alapítványunk 2023-ban gépjármű beszerzésére eredményesen nyújtott be támogatási kérelmet, melynek nyomán a térségi mobilitásunk vált biztosíthatóvá. A pályázatunk pozitív elbírálása nyomán szolgáltatásaink könnyebben elérhetőek azokban a deprivált, nehezen megközelíthető térségekben is, ahol célcsoportjaink támogatása a humán-szolgáltatásaink révén (idősek közösségbe vonása, elvándorláscsökkentési akciók, mentorálás, stb.) valósul meg.

Projektazonosító: FCA-KP-1-2023/2-000659

Projektmegvalósítás helyszíne: 3424 Kács és dél-borsodi régió

Támogatási intenzitás: 100% (vissza nem térítendő)

Támogatás összege: 7.000.000.- Ft

Pályaorientációs nap

Pályaorientációs nap az Abasári Aba Sámuel Általános Iskolában: Több alkalommal is szerveztünk önismeret-fejlesztésre és pályaismeret fejlesztésre irányuló csoportos foglalkozást az általános iskolás csoportokban, ahol a tanulók nagy érdeklődéssel vettek részt az innovatív módszertannal támogatott programokon. Az önkéntes segítőink ezekben a tevékenységekben nagy támogatást jelentettek, hiszen az egyik programban az iskola 4 osztályában zajlott egyszerre a pályaorientációs munka.

Tudományos kutatás

A céljainkkal összhangban a tudományos kutatások koordinációja, vezetése, az eredmények ismertetése is feladataink közé tartozik. Egy megvalósult komplex kutatásunk az óvodapedagógusok pályaorientációs ismereteinek fejlesztését, valamint az iskolaérett óvodás gyermekek személyiségfejlesztésének lehetőségeit vizsgálta a Gyöngyös város óvodáinak mátrafüredi tagóvodájában. A struktúrált csoportos foglalkozást három alkalommal vezette le egy önkéntes munkatársunk, ahol a gyermekek 60-80 percben játékos formában, a vizualizációs technikák alkalmazásával ismerkedhettek meg a szakmákkal. Az országos mintavételű kérdőíves kutatásban 114 fő óvodapedagógus vett rész. A kutatás eredményeit statisztikai elemzésekkel támogatva, szakmai javaslatok megfogalmazását követően adtuk közre. Az empirikus kutatás a Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem Tudományos Diákköri Konferenciáján, a Gazdaságtudományi Intézetben második helyezést ért el.

Szervezetfejlesztés

a Hevesi Református Egyházközség működése során több száz gyülekezeti taggal van kapcsolatban annak érdekében, hogy a helyi szervezet céljainak megfelelően hitéleti, közösségépítési feladatait ellássa. A szervezet egy alapítványt is működtet, mely szintén a fenti célok érdekében számos tevékenységet, humán-szolgáltatást nyújt a tagoknak, önkénteseknek, több különböző forrást felhasználva, ezért kiemelten fontos, hogy a szervezet megfelelő szervezettség, stratégia mentén valósítsa meg működését. A szervezetfejlesztés egy alapos szervezeti átvilágítás vizsgálattal indult, ahol a tagok szerepe és feladataik, valamint felelősségi körük kerültek megállapításra, majd a célok érdekében ezzel összhangban egy szervezeti átalakítást hajtottunk végre a még eredményesebb erőforrás felhasználás érdekében. Innovatív módszerekkel dolgoztunk, workshopokat és csoportos munkát alkalmaztunk a folyamatban, melynek végén értékeléssel zártuk a szervezeti átalakítást.

Módszertan a munkánk során

Alapítványukkal kapcsolatosan megállapítható, hogy tevékenységeinket az interdiszciplináris működés jellemzi, azaz több tudományterület sajátos működése szivárog be a szolgáltatásink megvalósításának módszertanába. A szociológia, a pszichológia, az emberi erőforrás tanácsadás, a pedagógia és andragógia a legfontosabb területek, melyek didaktikai elemeit napi működésünk során alkalmazzuk, ügyelve arra, hogy az adott feladatban a célcsoportoknak milyen sajátos igényei merülnek fel. A holisztikus problémakezelés alapvető kritérium a működésünk során, mely tapasztalataink szerint eredményesebb az egymástól izoláltan működő humán-szolgáltatásoktól. Módszereink a következők:

  • célzott beszélgetés
  • projektmunka
  • strukturált csoportos foglalkozás
  • műhelymunka
  • vita
  • játék